درج آگهی مُرفی
درج آگهی مُرفی

هوش مصنوعی به‌کمک موتور جست‌وجوی گوگل می‌آید

گوگل در حال اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی مانند استدلال چند‌مرحله‌ای و نتایج جست‌وجوی سازمان‌دهی‌شده به موتور جست‌وجوی خود است.

به‌گزارش تک‌ناک، با اینکه جست‌وجوی گوگل همچنان بخش اعظم تجارت کلی این شرکت محسوب می‌شود، هم‌زمان با کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O، این شرکت اعلام کرد که در حال افزودن برخی قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به موتور جست‌وجوی خود است.

گوگل با انتشار پستی وبلاگی اعلام کرد که در حال راه‌اندازی قابلیتی است که آن را «نمای کلی هوش مصنوعی» در بخش جست‌وجو می‌نامد. نمای کلی هوش مصنوعی هم‌اکنون برای کاربران آمریکایی موتور جست‌وجوی گوگل دردسترس قرار دارد و در ماه‌های آینده به سایر نقاط جهان گسترش خواهد یافت.

این قابلیت با استفاده از اطلاعات منابع مختلف، پاسخی خلاصه به پرسش‌های جست‌وجوشده در گوگل ارائه می‌دهد. این پاسخ‌ها حاوی لینک‌هایی به وب‌سایت‌های دیگر برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر هستند. گوگل می‌گوید:

با استفاده از نمای کلی هوش مصنوعی، کاربران برای یافتن پاسخ پرسش‌های پیچیده‌تر به طیف وسیع‌تری از وب‌سایت‌ها مراجعه می‌کنند. همچنین، مشاهده می‌کنیم که لینک‌های موجود در نمای کلی هوش مصنوعی درمقایسه‌با زمانی‌که صفحه به‌عنوان فهرست وب سنتی برای آن پرس‌وجو ظاهر می‌شد، کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کنند. با گسترش این قابلیت، همچنان بر هدایت ترافیک باارزش به‌سمت تولیدکنندگان محتوا تمرکز خواهیم کرد.

علاوه‌براین، گوگل در حال‌ کار روی افزودن قابلیت‌های برنامه‌ریزی به بخش جست‌وجو است. اگر می‌خواهید برای تعطیلات بعدی خود برنامه‌ریزی کنید یا یاد بگیرید که غذایی خاص را چگونه بپزید، موتور جست‌وجوی گوگل به‌زودی می‌تواند برنامه‌های خاصی را برای انجام این کارها ارائه دهد.

پس از ایجاد و نهایی‌شدن برنامه، می‌توان آن را به گوگل داکز یا جیمیل وارد کرد. درحال‌حاضر، این قابلیت در نسخه آزمایشی (Search Labs) برای کاربران انگلیسی‌زبان ایالات متحده در‌دسترس است. همچنین، گوگل در حال افزودن بهبودهای هوش مصنوعی برای جست‌وجوی ویدئو در گوگل لنز است. این شرکت اعلام کرده است:

شاید شما گرامافونی از سمساری خریده‌اید؛ اما وقتی آن را روشن می‌کنید، کار نمی‌کند و قطعه‌ای فلزی که سوزن روی آن قرار دارد، به‌طور غیرمنتظره‌ای حرکت می‌کند. جست‌وجو با ویدئو، زمان و دردسر پیدا‌کردن کلمات مناسب برای توصیف این مشکل را برایتان کم خواهد کرد و نمای کلی هوش مصنوعی را با مراحل و منابع عیب‌یابی دریافت خواهید کرد.

این قابلیت نیز در نسخه آزمایشی (Search Labs) برای کاربران انگلیسی‌زبان ایالات متحده در حال آزمایش است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.